UAB „ETERIS“ PRIEIGOS PRIE INTERNETO PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLĖS 1. BENDROSIOS NUOSTATOS 1.1. UAB „ETERIS“ prieigos prie interneto paslaugų teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato UAB „ETERIS“ prieigos prie interneto paslaugų teikimo bendrąją tvarką ir sąlygas. 1.2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymu, Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1V-1160 (vieša prieiga per www.e-tar.lt), bei kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais. 1.3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos: • ETERIS arba Paslaugų teikėjas - UAB „ETERIS“, kurios buveinė kauno g.2, 59147 Prienai, Lietuva, juridinio asmens kodas 170609795, Tel. +370 319 60506 Faks. +370 319 60506, el. paštas eteris@eteristv.lt, PVM mokėtojo kodas LT706097917, banko sąskaitos Nr. Swedbank, LT497300010074382654. • Paslaugų gavėjas – asmuo, kuris yra sudaręs Sutartį dėl Paslaugų. • Vartotojas – Paslaugų gavėjas, kuris yra fizinis asmuo ir kuris naudojasi ar pareiškia norą naudotis Paslaugomis tikslams, nesusijusiems su jo amatu, verslu ar profesija, tai yra vartotojo asmeniniams, šeimos ar namų ūkio poreikiams tenkinti. • Paslaugos – pagal atskirą užsakymą ar Sutartį Paslaugų gavėjo užsakyta ir ETERIS teikiama atskirame Paslaugų užsakyme ar Sutartyje specifikuotos prieigos prie interneto paslaugos per vieną galinį ryšio tinklo tašką, kurios visiškai ar iš dalies susijusios galimybe perduoti signalus bei perjungimu telekomunikacijų tinklais, teikiamos pagal Sutartį ir šias Taisykles (išskyrus telefono ryšio ir skirtosios linijos paslaugas). • Papildomos paslaugos – tai Paslaugų gavėjo užsakytos pridėtinės vertės ETERIS elektroninių ryšių paslaugos, kurių teikimas tiesiogiai susijęs su Paslaugomis ir kurios negali būti teikiamos atskirai nuo Paslaugų arba kurių teikimas nebūtinas suteikiant Paslaugas. • Sutartis – Paslaugų gavėjo ir ETERIS sudaryta Paslaugų teikimo sutartis, viešai skelbiamos Taisyklės bei Paslaugų tarifai, atskirai pateikiami Paslaugų ir Papildomų paslaugų užsakymai, kiti Sutarties priedai, pakeitimai bei papildymai. • ETERIS tinklas – ETERIS elektroninių ryšių tinklo, kuriuo teikiamos Paslaugos, dalis. • ETERIS tinklo galinis taškas (toliau – Įvadas) – ETERIS fizinės jungtys, atitinkančios jų prieigos techninius reikalavimus, sudarančios ETERIS tinklo dalį ir būtinos Galinio įrenginio linijai ir (arba) Paslaugų gavėjo Galiniam įrenginiui (tiesioginio prijungimo atveju) prijungti. • ETERIS įranga – ETERIS kontroliuojamos bet kokios informacijos perdavimo sistemos ir (arba) perjungimo bei kita įranga, kuri užtikrina Paslaugų teikimą Paslaugų gavėjui. • ETERIS galinė įranga – ETERIS įranga, sumontuota Paslaugų įdiegimo vietoje. • Galinis įrenginys – leidžiantis priimti ir (ar) perduoti informaciją įtaisas ar jo atitinkama dalis ir kitoks Paslaugų gavėjo įrenginys, prijungiamas prie Įvado ir (arba) prie ETERIS galinės įrangos. • Galinio įrenginio linija – tai Paslaugų gavėjui ir (arba) trečiosioms šalims priklausanti elektroninio ryšių tinklo dalis, išskyrus ETERIS galinę įrangą, kuri jungia Įvadą su Paslaugų gavėjo Galiniu įrenginiu. • Paslaugų įdiegimo (įrengimo) vieta – Paslaugų gavėjo valdoma ar su juo suderinta kita vieta (gyvenamosios ar negyvenamosios patalpos, žemės sklypas ir pan.), kurioje ETERIS įrengia Paslaugoms teikti reikalingą Įvadą ir (arba) ETERIS galinę įrangą, prie kurių Paslaugų gavėjas gali prijungti Galinio įrenginio liniją ar tiesiogiai jungti Galinį įrenginį. • Paslaugų įdiegimas – tai ETERIS tinkle ir Paslaugų įdiegimo vietoje atliekami darbai, skirti sudaryti reikiamas technines sąlygas, būtinas Paslaugoms teikti. • Paslaugų teikimo pradžia – laikas, nuo kurio Paslaugų gavėjui sudaroma galimybė pradėti naudotis užsakytomis Paslaugomis Taisyklėse ir Sutartyje nustatyta tvarka. • Ataskaitinis laikotarpis – laiko tarpas, už kurio metu suteiktas Paslaugas apskaičiuojamas gautinas Paslaugų teikėjo užmokestis iš Paslaugų gavėjo. • Trumpiausias (minimalus) naudojimosi Paslaugomis laikotarpis – trumpiausias naudojimosi užsakytomis Paslaugomis terminas, pradedamas skaičiuoti nuo užsakytų Paslaugų teikimo pradžios pagal kiekvieną Paslaugos užsakymą atskirai. • Darbo dienos – taip kaip nurodyta Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1V-1160 patvirtintose Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklėse. • Mokėjimo planas – kainų visuma, taikoma tam tikram Paslaugų rinkiniui. • Paslaugų kredito limitas – pinigų suma, kurios ribose Paslaugų gavėjui teikiamos Paslaugos (įskaitant Papildomas paslaugas) be išankstinio apmokėjimo per Ataskaitinį laikotarpį. • Techninės priežiūros laikas – laiko tarpas, apie kurį Paslaugų gavėjas iš anksto įspėjamas, kai atliekama Paslaugų teikėjui priklausančios įrangos techninė profilaktika ir dėl to galimi Paslaugų teikimo sutrikimai. • Raštu – pranešimo perdavimo būdas, kai informacija ETERIS arba Paslaugų gavėjo perduodama tiesiogiai raštu, išsiunčiama registruotu laišku, arba elektroniniu paštu Sutartyje ir Taisyklėse nurodytais kontaktais. 1.4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos elektroninių ryšių veiklą reglamentuojančiuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose. 2. PASLAUGŲ TEIKIMO TEISINIS PAGRINDAS 2.1. Paslaugų gavėjui Paslaugos ir (ar) Papildomos paslaugos teikiamos sudarius Sutartį su Paslaugų teikėju arba jo įgaliotu atstovu. Sutartis sudaroma raštu dviem egzemplioriais – po vieną Paslaugų teikėjui ir Paslaugų gavėjui. 2.2. Tik Paslaugų teikėjo aiškiai iš anksto nustatytais atvejais Sutartis taip pat gali būti sudaroma, keičiama ar papildoma konkliudentiniais veiksmais: 2.2.1.konkliudentiniais veiksmais sudarytoms, pakeistoms ar papildytoms Sutartims prilyginamos visos Sutartys, kurios sudarytos, pakeistos ar papildytos nerašytine forma pagal viešą ETERIS pasiūlymą teikti Paslaugas ir (ar) Papildomas paslaugas; 2.2.2.prieš sudarant Sutartį, ją keičiant ar pildant konkliudentiniais veiksmais, Paslaugų teikėjas užtikrina galimybę Paslaugų gavėjui susipažinti su šiomis Taisyklėmis bei kitais Paslaugų ar Papildomų paslaugų teikimą reglamentuojančiais dokumentais (Paslaugų ir Papildomų paslaugų Mokėjimo planai, tarifai, užsakymo formos, papildomos sąlygos ir pan.) bei įsipareigoja informuoti, jog Paslaugų gavėjui atlikus tam tikrus sekančius veiksmus nuo tam tikro nurodyto termino bus sudaryta Sutartis arba ji bus pakeista ar papildyta. 2.3. Sutarties sudarymo prielaidos: 2.3.1.Būsimas Paslaugų gavėjas esant ETERIS prašymui turi: 2.3.1.1. pateikti Paslaugų gavėjo identifikacinius duomenis: • Paslaugų gavėjai-fiziniai asmenys savo vardą, pavardę, gimimo metus, asmens kodą, gyvenamosios ir deklaruotos gyvenamosios vietos adresą; • Paslaugų gavėjai-juridiniai asmenys Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.44 straipsnyje nurodytus duomenis (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė, registras, kuriame kaupiami duomenis ir kita). 2.3.1.2. pateikti Paslaugų gavėjo identifikacinius duomenis patvirtinančius dokumentus: • Paslaugų gavėjai-fiziniai asmenys piliečio pasą ar asmens tapatybės kortelę, o tuo atveju, jeigu fizinio asmens vardu veikia atstovas – fizinio asmens išduotą ir notaro patvirtintą įgaliojimą; • Paslaugų gavėjai-juridiniai asmenys juridinio asmens registracijos dokumentus, steigimo dokumentus, juridinio asmens atstovo įgaliojimus patvirtinančius dokumentus ir kt. 2.3.2. ETERIS turi teisę tikrinti ar reikalauti iš Paslaugų gavėjo pateikti papildomus dokumentus, pagrindžiančius jo finansinę padėtį ir būsimą gebėjimą tinkamai vykdyti Sutartimi prisiimamus įsipareigojimus. Tuo atveju, jeigu ETERIS kels abejonių Paslaugų gavėjo finansinė padėtis, ETERIS pasilieka teisę reikalauti teisės aktuose nustatytų prievolių užtikrinimo priemonių ar atsisakyti sudaryti Sutartį. 2.3.3. Būsimas Paslaugų gavėjas turi pateikti Paslaugų teikėjui išsamius duomenis apie Paslaugų įdiegimo vietą bei Paslaugų įdiegimo technines sąlygas. 2.3.4. Būsimas Paslaugų gavėjas turi pateikti Paslaugų teikėjui pageidaujamų naudotis Paslaugų įdiegimo vietoje Paslaugų minimalius techninius parametrus. ETERIS, prieš sudarydama Sutartis su Paslaugų gavėjais, turi teisę pareikalauti pateikti papildomų duomenų ir juos pagrindžiančių dokumentų, kiek tai susiję su Sutarties sudarymu ir tinkamu jos vykdymu. 2.4. ETERIS būsimą Paslaugų gavėją supažindina su visomis Paslaugų ar Papildomų paslaugų teikimo tvarkomis ir sąlygomis iki Sutarties sudarymo momento. Apie tai pažymima Sutartyje. 3. PASLAUGŲ ĮDIEGIMAS IR TEIKIMAS 3.1. Paslaugų pateikimo prielaidos: 3.1.1. Paslaugų gavėjas savo lėšomis ir savarankiškai privalo sudaryti visas teisines (gauti leidimus, sutikimus, suderinimus ir kt.) ir faktines (patalpos, įrangai skirta vieta, priėjimas ir kt.) prielaidas, reikalingas įrengiant ir techniškai aptarnaujant Įvadą ir ETERIS galinę įrangą, skirtą Paslaugų teikimui Paslaugų įdiegimo vietoje; 3.1.2. Paslaugų gavėjas privalo sudaryti galimybę ETERIS darbuotojams ar kitiems įgaliotiems asmenims Darbo dienomis nuo 9:00 val. iki 17:00 val., jeigu nesusitarta kitaip, patekti į Paslaugų įdiegimo vietą, siekiant įrengti Įvadą ir reikalingą ETERIS galinę įrangą bei atlikti kitus su Paslaugų pateikimu susijusius darbus; 3.1.3. Paslaugų gavėjas užtikrina ETERIS galimybę Darbo dienomis nuo 9:00 val. iki 17:00 val., o esant Paslaugų sutrikimams – visą parą techniškai prižiūrėti Įvadą ir ETERIS galinę įrangą, taip pat ją keisti ir (ar) iš(per)montuoti bei atlikti kitus darbus, būtinus Paslaugų teikimui užtikrinti. Paslaugų teikėjui nevykdant šios pareigos, jis prisiima visą su galimų Paslaugų teikimo sutrikimų nepašalinimu susijusią riziką. 3.2. Paslaugų gavėjas turi teisę jungti prie Įvado ir (ar) ETERIS galininės įrangos tik tokius Galinius įrenginius, kurie atitinka Lietuvos Respublikoje galiojančius reikalavimus tokio tipo įrenginiams ir yra techniškai suderinami su užsakytomis Paslaugomis bei Įvadu ir(ar) ETERIS galine įranga. Paslaugų užsakymo metu ETERIS pateikia nustatymus/parametrus, kurie turi būti nustatyti Galiniuose įrenginiuose, jungiamuose tiesiogiai prie Įvado ir(ar) ETERIS galinės įrangos. Paslaugų gavėjo pageidavimu už papildomą mokestį ETERIS gali atlikti Galinių įrenginių, kurie bus ar yra naudojami ETERIS tinkle, pajungimo į ETERIS tinklą bei konfigūravimo darbus. Jei Paslaugų gavėjo Galiniai įrenginiai buvo pritaikyti veikti tik konkretaus tiekėjo prieigos prie interneto tinkle, jie gali neveikti ETERIS tinkle. 3.3. Tuo atveju, jeigu Paslaugų gavėjas įsigyja iš ETERIS įrangą, nuosavybės teisė į ją Paslaugų gavėjui pereina tik po to, kai Paslaugų gavėjas pilnai apmoka įrangos įsigijimo kainą. Įranga Paslaugų gavėjui perduodama pasirašant atitinkamus dokumentus, kuriuose fiksuojama, kad ETERIS perdavė, o Paslaugų gavėjas priėmė įrangą. Tais atvejais, kai įsigytą įrangą įdiegia ETERIS, gali būti pasirašomas atskiras įrangos ir įdiegimo ar perdavimo-priėmimo aktas. Įranga esant galimybei gali būti nuomojama iš ETERIS Sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis, tokia įranga gali būti naudojama tik ETERIS tinkle, jeigu kas kita nenumatyta Sutartyje ar užsakymuose. 3.4. Jei kitaip nėra nurodyta Sutartyje, Galinių įrenginių pajungimo į ETERIS tinklą ir konfigūravimo darbus Paslaugų gavėjas atlieka savo sąskaita. Papildoma informacija Galinių įrenginių klausimais teikiama ETERIS klientų aptarnavimo skyriuje. 3.5. Paslaugų gavėjas negali keisti Paslaugų įdiegimo vietos, modifikuoti Paslaugų ar jų techninių parametrų, taisyti ir (arba) keisti Įvadą ar ETERIS galinę įrangą. 3.6. Paslaugų gavėjui suteikta ETERIS įranga Sutarties galiojimo metu gali būti naudojama tik ETERIS tinkle. Suteiktai ETERIS įrangai nėra nustatyti specialūs veikimo apribojimai, tačiau kai kurie įrenginiai (pvz.: IP telefonas ir kt.) yra programuojami ir pritaikomi naudoti tik ETERIS tinkle. Todėl, jei pagal Sutartį pasibaigus minimaliam naudojimosi paslaugomis terminui Paslaugų gavėjas įgyja nuosavybės teisę į tokią įrangą, norėdamas ją naudoti kito operatoriaus tinkle, jis turi kreiptis į atitinkamą operatorių dėl įrangos perprogramavimo. 3.7. Paslaugų gavėjas neatlygintinai užtikrina tinkamas ETERIS įrangos naudojimo sąlygas ir, jei reikia, nepertraukiamą elektros tiekimą Paslaugų įdiegimo vietoje sumontuotai ETERIS galinei įrangai ir (ar) Įvadui. 3.8. Paslaugų teikimo pradžia laikomas momentas, kai Paslaugų gavėjui sudaromos sąlygos jas gauti. Paslaugų gavėjo Galinių įrenginių pajungimas prie Įvado (ar ETERIS galinės įrangos) arba Galinių įrenginių konfigūravimas neturi jokios reikšmės Paslaugų teikimo pradžios momentui, jeigu Sutartyje atitinkama pareiga pajungti ar konfigūruoti nėra nustatyta ETERIS. 3.9. Ataskaitiniu laikotarpiu laikomas kalendorinis mėnuo, kuris prasideda kiekvieno mėnesio pirmą dieną (0 val. 00 min.) ir baigiasi atitinkamo mėnesio paskutinės dienos 24 val. Pirmasis Paslaugų teikimo Ataskaitinis laikotarpis prasideda nuo Paslaugų įdiegimo momento, o paskutinysis – Paslaugų teikimo pabaigimo dieną. 4. PASLAUGŲ KOKYBĖ IR SRAUTO VALDYMO PRIEMONĖS 4.1. Paslaugų teikimui naudojama įranga atitinka Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus. 4.2. Sudarius Sutartį ir užtikrinus Taisyklėse numatytas Paslaugų įdiegimo bei kitas su tuo susijusias sąlygas, Paslaugos įdiegiamos ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo Sutarties sudarymo dienos arba ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo Taisyklėse numatytų Paslaugų įdiegimo ir kitų sąlygų, reikalingų pateikti Paslaugas, užtikrinimo momento arba bet kokių kitų kliūčių, atsiradusių ne dėl Paslaugų teikėjo kaltės, pašalinimo momento, jeigu ETERIS ir Paslaugų gavėjas nesutaria dėl kitokio Paslaugų teikimo pradžios momento. 4.3. Paslaugų greitaveika (sparta): 4.3.1. Minimali, įprasta, maksimali bei reklamuojama duomenų parsisiuntimo greitaveika (sparta) ETERIS tinkle sutampa. 4.3.2. Minimali, įprasta, maksimali bei reklamuojama duomenų išsiuntimo greitaveika (sparta) ETERIS tinkle sutampa. 4.3.3. Paslaugų gavėjui skirtiems ETERIS tinklo ištekliams paprastai neturi įtakos ETERIS tinklo apkrovimas – duomenų perdavimo sparta ETERIS tinkle įprastu atveju išlieka pastovi. 4.4. Duomenų išsiuntimo/parsiuntimo vėlinimas ETERIS tinkle – ne daugiau kaip 20 ms. Paslaugų užsakymuose ar Mokėjimo planuose gali būti pateikiamos kitokios vėlinimo reikšmės, pav. esant galinei prieigai per radijo prieigą ne daugiau 125 ms. 4.5. Duomenų paketų išsiuntimo/parsiuntimo praradimas ETERIS tinkle – ne daugiau kaip 1 procentų per 1 sesiją. Paslaugų užsakymuose ar Mokėjimo planuose gali būti pateikiamos kitokios duomenų paketų praradimo reikšmės. 4.6. Paslaugų greitaveika (sparta), duomenų išsiuntimo/parsiuntimo vėlinimas ir/ar paketų praradimas priklauso nuo techninių galimybių, technologijų ir pasirinkto Mokėjimo plano. Specializuotų ETERIS paslaugų (tokių kaip ETERIS televizijos ir telefonijos paslaugų) teikimas niekaip neįtakoja (neblogina) Paslaugų gavėjui teikiamų ETERIS Paslaugų kokybės, nebent specializuotų ETERIS paslaugų užsakymuose ir viešai skelbiamuose paslaugų aprašymuose būtų aiškiai ir tiksliai įvardinta kitaip. 4.7. Reikalinga Paslaugų greitaveika (sparta) (apytikslis dydis, taikomas duomenų parsisiuntimui), leidžiantis sklandžiai naudotis Paslaugų suteikiamomis galimybėmis, t.y. naudotis interneto turiniu, taikomosiomis programomis ir kitomis internete teikiamomis paslaugomis: 4.7.1. naršymas internete – apie 2 Mbps; 4.7.2. standartinės raiškos (SD) vaizdo įrašų peržiūra internete – apie 2 Mbps; 4.7.3. didelės raiškos (HD) vaizdo įrašų peržiūra internete – apie 7 Mbps; 4.7.4. ypač didelės raiškos (4k) vaizdo įrašų peržiūra internete – apie 20 Mbps; 4.7.5. balso skambučiai internetu (VoIP) – apie 0,1 Mbps; 4.7.6. video žaidimai internetu – apie 5 Mbps (atskiri žaidimai gali reikalauti didesnės spartos); 4.7.7. muzikos perklausa internetu – apie 0,32 Mbps. Tuo pačiu metu naudojantis keliomis aukščiau nurodytomis paslaugomis jų sklandžiam veikimui reikalingas duomenų parsiuntimo sparta sumuojama. Naudojantis interneto turiniu, taikomosiomis programomis ir kitomis internete teikiamomis paslaugomis paprastai duomenų išsiuntimo greitaveika (sparta) neturi didelės reikšmės ir jai keliami gerokai mažesni greitaveikos reikalavimai. Tačiau tam tikrais atvejais išsiuntimo greitaveika gali būti svarbi, pavyzdžiui, naudojantis internete teikiamomis paslaugomis, kurioms reikalingas abipusis panašios apimties duomenų apsikeitimas, pvz., vaizdo skambučiai, balso skambučiai internetu, o kai kuriais atvejais svarbi tik išsiuntimo greitaveika (sparta), pavyzdžiui, duomenis įkeliant į serverius („į debesis“). Paslaugų gavėjas prieš užsakydamas Paslaugas ir išsirinkdamas konkretų Mokėjimo planą, privalo savarankiškai išsiaiškinti kokius minimalius reikalavimus turi atitikti Paslaugos, kad jis galėtų sklandžiai naudotis jį dominančiu interneto turiniu, taikomosiomis programomis ir kitomis internete teikiamomis paslaugomis. Visais atvejais, Paslaugų gavėjas norėdamas išnaudoti Paslaugų suteikiamas galimybes, turi naudoti konkrečiam tikslui tinkamus Galinius įrenginius (su būtinais tam tikslui komponentais, techniniais parametrais, programine įranga ir kt.). 4.8. Paslaugų gavėjui ETERIS tinkle suteikiama Paslaugų greitaveika (sparta), maksimalus duomenų išsiuntimo/parsiuntimo vėlinimas ir paketų praradimas pasiekiami esant tokioms sąlygoms: 4.8.1. nesant pernelyg dideliam ETERIS tinklo apkrovimui; 4.8.2. duomenims keliaujant nuo/iki ETERIS interneto mainų mazgo (angl. Internet Exchange Point) iki/nuo Įvado (prie jo tiesiogiai prijungto kompiuterio); 4.8.3. matuojama ETERIS spartos matuokle (ip.ntt.lt); 4.8.4. matavimui turi būti naudojamas kompiuteris, kuris atitinka techninius ir programinius parametrus, leidžiančius sklandžiai pasiekti ir dirbti su Paslaugų gavėjui suteiktais Paslaugų parametrais. Matavimui skirtas kompiuteris turi būti jungiamas kokybišku ryšių kabeliu tiesiogiai prie Įvado (ETERIS maršrutizatoriaus arba ETERIS optinio keitiklio). Matavimo metu prie Įvado (ETERIS maršrutizatoriaus arba ETERIS optinio keitiklio) negali būti prijungta jokių kitų įrenginių, išskyrus vienintelį matavimui skirtą kompiuterį. Prieš matavimą kompiuteris (kompiuteryje esanti operacinė sistema) turi būti pilnai perkrautas, o matavimo metu kompiuteris turi dirbti sklandžiai, jis negali būti apkrautas procesais ir užduotimis, kurie nesusiję su spartos matavimu, matavimo metu turi būti užtikrinama, kad nebūtų siunčiami ar priimami jokie kiti duomenys, kurie nesusiję su matavimu. 4.9. Paslaugų gavėjas naudodamasis Paslaugomis ir jungdamasis prie konkrečių į interneto tinklą prijungtų įrenginių (prie serverių ar kitos internetinės įrangos, kurios pagalba teikiamos turinio, taikomųjų programų ir kitos internete teikiamos paslaugos) atitinkamo taško atžvilgiu gali pilnai neišnaudoti ETERIS suteiktos Paslaugų greitaveikos (spartos) (taip pat gali būti didesnis duomenų išsiuntimo/parsiuntimo vėlinimas ir paketų praradimas) dėl šių įrenginių valdytojų užsakytos prieigos prie interneto paslaugų parametrų (greitaveikos) ir/ar jos apkrovimo, įrenginių valdytojų taikomų vidinių apribojimų duomenų srautams, įrenginių apkrovimo ar kitų aplinkybių, kurios priklauso nuo įrenginių valdytojų ar nuo jų užsakytų paslaugų bei kitų aplinkybių, kurių ETERIS nekontroliuoja ir dėl kurių ETERIS neprisiima jokios atsakomybės. Jungiantis į kitų prieigos prie interneto paslaugų tiekėjų tinklus taip pat gali būti pilnai neišnaudota ETERIS suteikta Paslaugų greitaveika (sparta) (taip pat gali būti didesnis duomenų išsiuntimo/parsiuntimo vėlinimas ir paketų praradimas), t.y. duomenų gavimas/siuntimas iš kitos prieigos prie interneto paslaugų tiekėjo tinklo gali būti mažesnės spartos. Tai priklauso nuo kitų prieigos prie interneto teikėjų tinklų pasiekiamumo, pralaidumo išteklių, jų apkrovos bei kitų aplinkybių, kurių ETERIS nekontroliuoja ir dėl kurių ETERIS neprisiima jokios atsakomybės. Visos aukščiau nurodytos aplinkybės nereiškia, jog Paslaugos teikiamos netinkamai ar nekokybiškai. 4.10.Dėl didelio ETERIS tinklo apkrovimo ar kitų sklandų ETERIS tinklo veikimą įtakojančių veiksnių (pavyzdžiui, DDOS atakos, kenkėjiškos programinės įrangos veikimas ar kiti kenkėjiški trečiųjų asmenų veiksmai) kartais gali atsirasti: 4.10.1. reikšmingi Paslaugų greitaveikos (spartos) pokyčiai ETERIS tinkle, todėl Paslaugų gavėjo naudojimasis Paslaugomis gali sulėtėti. Pavyzdžiui, didelės apimties duomenys gali būti siunčiami žymiai ilgiau, gali strigti srautinis vaizdo siuntimas, taip pat sutrikti naudojimasis interaktyviomis paslaugomis (pavyzdžiui, interneto ryšio reikalaujančiais vaizdo žaidimais). Tačiau naršymas, tinklalapių peržiūra, naudojimasis elektroniniu paštu dažniausiai išlieka sklandus Paslaugų greitaveikai sumažėjus net ir iki mažiausios galimos greitaveikos. 4.10.2. didesnis duomenų siuntimo vėlinimas ir paketų praradimas ETERIS tinkle. Šie sutrikimai nereiškia, kad Paslaugos tampa neprieinamos, tačiau naudojimasis jomis tampa apsunkintas. Pavyzdžiui, ETERIS tinklas į siunčiamas užklausas reaguoja lėčiau, vėluoja tinklalapių atvaizdavimas, ryšys „trūkinėja“ ir pan. 4.11.Duomenų perdavimo kiekis neribojamas – nepriklausomai nuo to, kokius duomenų kiekius Paslaugų gavėjas parsisiuntė ar išsiuntė ataskaitiniu laikotarpiu, jam visuomet yra teikiamos Sutartyje numatytos kokybės Paslaugos. 4.12.Paslaugų kokybė nepriklauso nuo to, kokiam konkrečiai tinklui Paslaugų gavėjas naudoja Paslaugas. ETERIS neįtakoja Paslaugų kokybės priklausomai nuo to, kaip bei kokias konkrečiai interneto turinio, taikomąsias programas ar kitas internete teikiamas paslaugas naudoja Paslaugų gavėjas. 4.13.Paslaugų pateikiamumas (laiko, kuriuo Ataskaitinį laikotarpį ETERIS garantuoja Paslaugų teikimą, santykis su viso ataskaitinio laikotarpio laiku, išreiškiamas procentais) - 95 (devyniasdešimt penki) %. 4.14.Paslaugų teikėjas jam priklausančios įrangos techninę profilaktiką, dėl kurios galimi Paslaugų teikimo sutrikimai, stengiasi parinkti mažiausio ETERIS tinklo apkrovos metu. 4.15.ETERIS teikdama Paslaugas įprastais atvejais nenaudoja jokių srauto valdymo priemonių, tačiau tam tikrais atvejais, siekdama užtikrinti stabilų bei nenutrūkstamą ETERIS tinklo veikimą, gali naudoti srauto valdymo priemones, kurios yra skirtos sureguliuoti duomenų srautus. Šios priemonės užtikrina, kad Paslaugų gavėjus pasiektų aukščiausios kokybės Paslaugos tais atvejais, kai ETERIS tinklas yra itin apkrautas. 4.16.ETERIS turi teisę naudoti įvairias ETERIS tinklo apsaugos ir patikros priemones (pavyzdžiui, antivirusinės programos, specializuoti kibernetinių atakų prevencijos įrankiai ir kt.), jei šiomis priemonėmis siekiama apsaugoti Paslaugų gavėjus ir/ar ETERIS tinklą nuo virusų, elektroninio pašto šiukšlių (angl. spam), piktybiškų kibernetinių išpuolių ir bet kokių kitų kenkėjiškų veiksmų. Nustačius ETERIS tinklo atžvilgiu nukreiptus kenkėjiškus veiksmus, ETERIS gali imtis įvairių priemonių jiems neutralizuoti, pavyzdžiui, blokuoti elektroninio pašto dėžutes ar jų prievadus (angl. port), taip pat tam tikrus IP adresus. Kol naudojamos srauto valdymo priemonės, Paslaugos gali būti teikiamos su trikdžiais (pavyzdžiui, gali sulėtėti duomenų perdavimo sparta, gali būti apribota prieiga prie tam tikrų tinklalapių ir pan.) arba jų teikimas gali būti laikinai apribotas ar net nutrauktas. Tokiais atvejais Paslaugų teikimas pilna apimtimi nedelsiant atnaujinamas kai išnyksta grėsmė ETERIS tinklo saugumui. 4.17.ETERIS gali apriboti/blokuoti prieigą prie tam tikro interneto turinio, taikomųjų programų ar kitų internete teikiamų paslaugų, kai gaunamas kompetentingų institucijų nurodymas arba kai bendradarbiaujant su teisėsaugos institucijomis iškyla būtinybė užkirsti kelią elektroninėje erdvėje vykdyti nusikalstamas veikas ar kai būtina išsiaiškinti/ištirti jau įvykusias nusikalstamas veikas, taip pat kitais teisės aktų numatytais atvejais. 4.18.Visais atvejais, kai naudojamos srauto valdymo priemonės, yra užtikrinamas Paslaugų gavėjų privatumas ir asmens duomenų apsauga. Paslaugų gavėjų asmens duomenys gali būti naudojami tik tais atvejais, kai tai yra būtina siekiant pašalinti iškilusią grėsmę ETERIS tinklo stabilumui ir integralumui arba kitais teisės aktuose nurodytais atvejais ir tikslais, bet ne daugiau bei ne ilgiau, nei tai yra būtina šiems tikslams pasiekti. Asmens duomenys nėra teikiami trečiosioms šalims, išskyrus teisės aktų numatytus atvejus, kai asmens duomenys gali būti perduodami teisėsaugos ar kitoms atsakingoms institucijoms teisės aktuose nurodytais atvejais ir pagrindais (pavyzdžiui, nusikalstamos veikos ar žalos ETERIS sukėlimo atveju). 5. PASLAUGŲ PRIEŽIŪROS PASLAUGOS 5.1. Paslaugų teikimo sutrikimai ir jų šalinimas: 5.1.1. Sutrikus Paslaugų teikimui (Paslaugų teikimo nutrūkimas arba nekokybiškas Paslaugų teikimas), Paslaugų gavėjas apie atsiradusius sutrikimus privalo nedelsiant pranešti ETERIS. 5.1.2. Pranešimai apie Paslaugų teikimo sutrikimus yra pateikiami: • Telefonu 831960506. • elektroniniu paštu info@eteristv.lt 5.1.3. Siunčiant pranešimą apie Paslaugų teikimo sutrikimus elektroniniu paštu, laikoma, jog atitinkamas pranešimas gautas ETERIS tuo metu, kai pranešėjas gauna patvirtinimą apie gautą pranešimą. 5.1.4. ETERIS šalina tik tuos Paslaugų teikimo sutrikimus, kurie susiję su ETERIS tinklo įrangos gedimu. Šie sutrikimai, atsižvelgiant į Taisyklėse numatytą garantuotą Paslaugų pateikiamumą, šalinami nuo pranešimo gavimo momento: • gedimai apie kuriuos pranešta darbo metu šalinami per 4 valandas ir ne vėliau kaip per 24 valandas arba su Paslaugų gavėju suderintu laiku, jeigu gedimo nustatymui ir pašalinimui būtina vykti į Paslaugų teikimo vietą; • gedimo šalinimo trukmė pradedama skaičiuoti nuo pranešimo apie gedimą momento; • gedimų, apie kuriuos buvo pranešta po darbo valandų, savaitgaliais ar švenčių dienomis šalinimo trukmė pradedama skaičiuoti nuo artimiausios darbo dienos 8 val. ryto; • į gedimo šalinimo trukmę neįskaičiuojami savaitgaliai ir šventinės dienos; • gedimai šalinami nuo pirmadienio iki penktadienio darbo valandomis 8:00 – 17:00; • tuo atveju, jeigu Paslaugų sutrikimai šalinami ne Prienų miesto ribose, sutrikimams šalinti nustatomas papildomas 24 val. terminas. • už gedimų šalinimą , kurie įvykę dėl Paslaugų gavėjo kaltės imami patvirtinti mokesčiai. 5.1.5. Paslaugų gavėjas nuo pranešimo apie Paslaugų sutrikimą pateikimo momento turi užtikrinti laisvą ETERIS įgaliotų asmenų patekimą į Paslaugų įdiegimo vietą. 5.2. Paslaugų sutrikimu deklaruojamai Paslaugų kokybei nėra laikomi trumpalaikiai Paslaugos greitaveikos sutrikimai, sąlygoti ETERIS tinklo apkrovų. Paslaugų gavėjas negali remtis Paslaugų sutrikimo faktu ir iš to kylančiomis pasekmėmis, jei jis apie sutrikusį Paslaugų teikimą nedelsiant (ne vėliau kaip iki pašalinamas Paslaugos teikimo sutrikimas) apie tai nepraneša ETERIS. 5.3. Papildomos paslaugos - Paslaugų priežiūros paslaugos: • Galinių įrenginių pajungimo ir konfigūravimo darbai; • Galinio įrenginio ar linijos remonto darbai; • Kitos ETERIS teikiamos Paslaugų priežiūros paslaugos. 5.4. Paslaugų priežiūros paslaugos bei kitos Papildomos paslaugos Paslaugų gavėjui teikiamos tik tuo atveju, jeigu jis naudojasi Paslaugomis. 5.5. Dėl Papildomų paslaugų teikimo šalys susitaria atskirai. Dėl šių paslaugų gali būti sutarta ir Sutartyje. 5.6. Papildomos paslaugos Paslaugų gavėjui neteikiamos, jeigu Paslaugų teikimas Paslaugų gavėjui apribotas. 5.7. Gedimo šalinimo darbai, kai už juos Paslaugų teikėjas neatsakingas – 20,00 Eur/val. be PVM (į šią kainą neįtraukta gedimo pašalinimui reikalingos keisti įrangos kaina, kurią dengia Paslaugų gavėjas). Paslaugų teikėjo specialisto iškvietimas ne dėl gedimo, už kurį atsakingas Paslaugų tiekėjas – 10,00 Eur/vnt. be PVM. 5.8. Esant Paslaugų gavėjo pageidavimui, Paslaugų teikėjas turi galimybes įdiegti ir sukonfigūruoti vidinį Paslaugų gavėjo tinklą (kabelio, lovelių klojimas, rozečių montavimas ir kt.). Darbai atliekami ir apmokami pagal atskirą Šalių susitarimą, o jei tokio nėra, taikomas standartinis 20,00 Eur/val. be PVM mokestis, papildomai apmokant kelionės išlaidas (30 Eur/val. be PVM) ir panaudotų medžiagų išlaidas. 6. PASLAUGŲ KAINA 6.1. Paslaugų gavėjas įsipareigoja apmokėti už pasirinktas Paslaugas ir Papildomas paslaugas šiose Taisyklėse ir (ar) Sutartyje nustatyta tvarka. 6.2. Paslaugų gavėjo ETERIS mokėtina suma už per Ataskaitinį laikotarpį suteiktas Paslaugas ir Papildomas paslaugas apskaičiuojama pagal jų suteikimo metu galiojusias Paslaugos ir Papildomų paslaugų kainas (tarifus). 6.3. Paslaugų kainą sudaro įkainiai, nurodyti Mokėjimo plano aprašymuose ir / ar Sutarties prieduose. Apie įkainius informacija teikiama ETERIS klientų aptarnavimo telefonu. Įkainiai taip pat gali būti skelbiami interneto puslapyje www.eteristv.lt: 6.3.1. Abonentinis Paslaugų teikimo mokestis, kuris skaičiuojamas nuo Paslaugų teikimo pradžios už kiekvieną Ataskaitinį laikotarpį. Jeigu Ataskaitinis laikotarpis trumpesnis nei vienas kalendorinis mėnuo, tuo atveju abonentinis Paslaugų mokestis mažinamas proporcingai. 6.3.2. Vienetiniai mokesčiai už suteiktas Paslaugas nurodyti Sutarties prieduose. 6.3.3. Minimalus Ataskaitinio laikotarpio paslaugų mokestis, kuris taikomas nuo Paslaugų teikimo pradžios už kiekvieną Ataskaitinį laikotarpį, nurodytas Sutarties prieduose. 6.3.4. Vienkartinis mokestis už: • Paslaugų įdiegimą nurodytas Sutarties prieduose; • Paslaugų teikimo sustabdymą ir (ar) atnaujinimą, įskaitant atvejus, kai Paslaugų teikimas atnaujinamas dėl Paslaugų teikimo apribojimo, už kurį atsakingas Paslaugų gavėjas – 10,00 Eur; 6.4. Į Paslaugų kainą neįskaitomi mokesčiai už suteiktas ar užsakytas Papildomas paslaugas. 6.5. Už Paslaugas ir (ar) Papildomas paslaugas mokamas mokestis ir tuomet, kai Paslaugų gavėjas faktiškai nesinaudoja jų teikiamomis galimybėmis ne dėl Paslaugų teikėjo kaltės. 6.6. Paslaugų ir (ar) Papildomų paslaugų kaina priklauso nuo pasirinkto Mokėjimo plano. Jų įdiegimo kaina priklauso nuo realių ir būtinų išlaidų Paslaugoms ir (ar) Papildomoms paslaugoms pateikti. 6.7. Paslaugų, Papildomų paslaugų kainą ir Mokėjimo planus bei jų teikimo sąlygas nustato ETERIS arba šalys derybų būdu. 6.8. ETERIS turi teisę vienašališkai pakeisti Paslaugų ir (ar) Papildomų paslaugų kainas. Apie Paslaugų kainų pasikeitimą ETERIS informuoja Paslaugų gavėją Raštu likus ne mažiau kaip 1 (vienam) mėnesiui iki pakeistos kainos įsigaliojimo. 6.9. ETERIS siūlomi Mokėjimo planai ir Paslaugų bei Papildomų paslaugų kainos skelbiamos Paslaugų gavėjų aptarnavimo centruose, ETERIS klientų aptarnavimo telefonu bei ETERIS interneto svetainėje www.eteristv.lt, o Sutarties sudarymo dieną įtraukiami į Sutartį. Konkreti Paslaugų gavėjo pasirinkta greitaveika ir Paslaugų bei Papildomų paslaugų kainos fiksuojamos Sutarties prieduose. 6.10. Konkretus Paslaugų gavėjo pasirinktas Mokėjimo planas ir Paslaugų bei Papildomų paslaugų kainos fiksuojamos Sutartyje. Paslaugoms ir Papildomoms paslaugoms, kurios nenurodytos Mokėjimo plane ar Sutartyje, taikomos tuo metu galiojančios standartinės ETERIS viešai skelbiamos kainos. Jas galima sužinoti paskambinus ETERIS klientų aptarnavimo telefonu ir/ar interneto svetainėje www.eteristv.lt. 6.11. Jeigu Sutartyje nustatytas Trumpiausias (minimalus) naudojimosi Paslaugomis laikotarpis, Paslaugų gavėjas be ETERIS sutikimo neturi teisės keisti Mokėjimo plano. Kitais atvejais pakeisti Mokėjimo planą kitu Paslaugų gavėjas gali Sutartyje numatytomis sąlygomis ir tvarka arba pateikęs ETERIS Klientų aptarnavimo skyriui raštišką prašymą ar kitu Sutartyje nurodytu būdu, jeigu Paslaugų gavėjas tenkina minimalius atitinkamo Mokėjimo plano suteikimo kriterijus (sąlygas). 6.12. Už praėjusį Ataskaitinį laikotarpį suteiktas Paslaugas ir Papildomas paslaugas Paslaugų gavėjas turi atsiskaityti pagal pateiktą sąskaitą iki einamojo mėnesio paskutinės dienos, o jeigu sąskaitoje nurodyta vėlesnė diena – iki sąskaitoje nurodytos dienos. 6.13. Sąskaitos už suteiktas Paslaugas išsiunčiamos Kliento Užsakyme nurodytu elektroninio pašto adresu. Sąskaitos taip pat gali būti pateikiamos paštu, tačiau tokiu atveju yra taikomi papildomi su sąskaitų siuntimu susiję mokesčiai. Sąskaitos negavimas neatleidžia Kliento nuo prievolės atsiskaityti už gautas Paslaugas. 6.14. Negavęs sąskaitos už praėjusį Ataskaitinį laikotarpį suteiktas Paslaugas ir Papildomas paslaugas, likus 15 (penkiolikai) dienų iki atsiskaitymo termino pabaigos, Paslaugų gavėjas privalo atsiskaityti už suteiktas Paslaugas ir Papildomas paslaugas pagal informaciją, gautą ETERIS viešai paskelbtu nemokamu telefono numeriu. 6.15. Sąskaitą ETERIS pateikia nemokamai per 10 Darbo dienų nuo atitinkamo Ataskaitinio laikotarpio pabaigos. 6.16. Sąskaitoje nurodoma, kokios Paslaugos ar Papildomos paslaugos buvo suteiktos, jų kaina ir atsiskaitymo tvarka, kitos mokėtinos sumos ir pagrindai, per Ataskaitinį laikotarpį suteikiamas Paslaugų kredito limitas, permoka ar skola (jeigu ji yra) ir bendra suma, kurią reikia sumokėti. Sąskaitoje privalo būti ir kiti teisės aktuose nurodyti privalomai pateiktini duomenys. 6.17. Įmoka už Paslaugas ir Papildomas paslaugas laikoma gauta nuo pinigų į ETERIS sąskaitą įskaitymo momento arba kai Paslaugų gavėjas pateikia ETERIS mokėjimą įrodantį originalų dokumentą. 6.18. Jei iš Paslaugų gavėjo gautų įmokų nepakanka visam įsiskolinimui už Paslaugas ir Papildomas paslaugas padengti, gautos įmokos paskirstomos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka. 6.19. Paslaugų gavėjui, nutraukusiam Sutartį anksčiau nei pasibaigia Trumpiausias (minimalus) naudojimosi Paslaugomis laikotarpis, taikomos Taisyklėse ir (ar) Sutartyje nustatytos sąlygos, susijusios su Sutarties ar Paslaugų nutraukimu anksčiau sutarto laiko. 6.20. Paslaugų gavėjas laiku nesumokėjęs už Paslaugas ir Papildomas paslaugas, moka Taisyklėse ar Sutartyje nustatyto dydžio netesybas (delspinigius). 7. PASLAUGŲ TEIKIMO APRIBOJIMO IR SUSTABDYMO SĄLYGOS 7.1. ETERIS turi teisę apriboti ar visiškai nutraukti Paslaugų tiekimą Paslaugų gavėjui, jei pastarasis: 7.1.1. nevykdo pagrįstų ETERIS nurodymų, būtinų Paslaugų teikimo teisėtumui ir saugumui užtikrinti; 7.1.2. naudojasi Paslaugomis, pažeisdamas Sutarties ir (arba) šių Taisyklių reikalavimus. 7.2. Paslaugos negali būti naudojamos teisės aktų draudžiamai veiklai, šmeižikiško, įžeidžiančio, grasinamojo pobūdžio ar visuomenės dorovės ir moralės principams prieštaraujančiai informacijai, kompiuterių virusams, masinei piktybiškai informacijai (spam) siųsti ar kitiems tikslams, kurie gali pažeisti kitų asmenų teises ar teisėtus interesus. Paslaugų gavėjui draudžiama užsiimti veikla, kuri gali turėti įtaką elektroninių virusų platinimui, taip pat nulemti kompiuterinius įsilaužimus ar bandymus įsilaužti į bet kurios trečiosios šalies elektronines duomenų bazes, kompiuterius, programinę įrangą ar kompiuterių tinklus. 7.3. Jei dėl teikiamų Paslaugų gavėjui Paslaugų ar jo veiksmų kyla grėsmė ETERIS tinklo veikimui, jo saugumui, vientisumui ar trukdoma kitiems paslaugų gavėjams naudotis ETERIS tinklu teikiamomis paslaugomis, taip pat, kai Paslaugos naudojamos Taisyklių 7.2. punkte nurodytai veiklai arba tokiais Paslaugų gavėjo veiksmais ETERIS daroma materialinė žala, ETERIS turi teisę nedelsdamas, be išankstinio perspėjimo, laikinai apriboti arba visiškai nutraukti Paslaugų teikimą ir nedelsdama apie tai Raštu informuoti Paslaugų gavėją. 7.4. Paslaugų teikimas apribojamas arba nutraukiamas įspėjus Paslaugų gavėją ne vėliau kaip prieš 3 (tris) dienas iki Paslaugų teikimo apribojimo arba nutraukimo dienos, išskyrus Taisyklėse numatytus atvejus. 7.5. Siekiant įvertinti ir sureguliuoti ETERIS tinklo srautus tam, kad būtų išvengta gręsiančio ETERIS tinklo pernelyg didelio apkrovimo ar sušvelninti neįprastos arba laikinos tinklo perkrovos poveikį, ETERIS turi teisę apriboti Paslaugų teikimą ir naudoti įvairias srauto valdymo priemones, įskaitant, bet neapsiribojant prievadų (angl. port) blokavimą, pašto dėžučių blokavimą, duomenų perdavimo ir priėmimo spartos sumažinimą ir kt. Kol naudojamos šios srauto valdymo priemonės, Paslaugos gali būti teikiamos su trikdžiais (pavyzdžiui, sulėtėjusi duomenų perdavimo sparta, apribota prieiga prie tam tikrų tinklalapių ir pan.) arba jų teikimas gali būti laikinai nutrauktas. Tokiais atvejais Paslaugų teikimas pilna apimtimi nedelsiant atnaujinamas kai praeina grėsmė ETERIS tinklo saugumui. Srauto valdymo priemonių naudojimu metu yra užtikrinamas Paslaugų gavėjų privatumas ir asmens duomenų apsauga. 7.6. Jei ETERIS apriboja ar nutraukia Paslaugų teikimą šiame skirsnyje nustatytais pagrindais, Paslaugų teikimas neatnaujinamas tol, kol nebus pašalintos tokio apribojimo priežastys. Atnaujinus paslaugų teikimą Paslaugų gavėjas privalo Paslaugų teikėjui sumokėti Paslaugų atnaujinimo mokestį, jeigu toks nustatytas, išskyrus 7.5 punkte numatytus atvejus. 7.7. Paslaugų teikimas atnaujinamas per 1 (vieną) Darbo dieną, kai ETERIS įsitikina, jog Paslaugų teikimo apribojimą lėmusios priežastys pašalintos. 7.8. ETERIS, nepagrįstai apribojęs ar nutraukęs Paslaugų teikimą, neskaičiuoja Paslaugų kainos per Paslaugų apribojimo laikotarpį. Tais atvejais, kai Paslaugų teikimas buvo apribotas pagrįstai, Paslaugų gavėjas privalo ETERIS sumokėti abonentinį Paslaugų teikimo bei minimalų Ataskaitinio laikotarpio paslaugų mokestį, įskaitant Paslaugų atnaujinimo mokestį, jeigu toks nustatytas. 7.9. ETERIS įsipareigoja prieš apribodama Paslaugų teikimą imtis veiksmų, kad Paslaugų gavėjas būtų įspėtas apie Paslaugų teikimo apribojimą ar nutraukimą. Apribojus Paslaugų teikimą dėl Paslaugų gavėjo veiksmų ar neveikimo, Paslaugų gavėjas neatleidžiamas nuo pareigos apmokėti Paslaugų kainos. 7.10.Paslaugų teikimas gali būti apribotas, nutrauktas ar sustabdytas ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktuose ar Sutartyje nustatytais atvejais ir tvarka. 7.11.Šio skyriaus nuostatos taikomos ir Papildomų paslaugų atžvilgiu. 8. SUTARTIES GALIOJIMO TERMINAS 8.1. Sutartis įsigalioja nuo momento, kai Sutartį pasirašo abi šalys ir galioja neterminuotai, jeigu šalys nesusitarė kitaip. 8.2. Bet kokiu atveju Sutartis laikoma terminuota, jei Paslaugų gavėjui yra nustatytas Trumpiausias (minimalus) naudojimosi Paslaugomis laikotarpis. 8.3. Jei šalys susitaria, kad Sutartis bus terminuota, tačiau iki pasibaigiant Sutarties terminui (prieš 14 (keturiolika) dienų iki termino pabaigos) nei viena iš šalių nepraneša raštu kitai šaliai apie prieštaravimą teikti/gauti Paslaugas, laikoma, kad Sutartis pratęsiama kitam tokiam pačiam paslaugų teikimo periodui. 9. SUTARTIES PAKEITIMAI 9.1. Sutartis keičiama ar pildoma abipusiu šalių sutarimu tokia pat tvarka, kaip ir buvo sudaryta Sutartis, išskyrus Sutartyje numatytas išimtis. 9.2. Nepaisant Taisyklių 9.1. p. Paslaugų teikėjas turi teisę savo iniciatyva bet kada vienašališkai pakeisti Sutarties nuostatas, įspėjęs Paslaugų gavėją Raštu ne vėliau kaip prieš 1 (vieną) mėnesį iki pakeitimų ar papildymų įsigaliojimo dienos. 9.3. Paslaugų teikėjas naudodamasis Taisyklių 9.2. p. numatyta teise ir informuodamas apie Sutarties nuostatų pakeitimą kartu praneša Paslaugų gavėjui apie jo teisę be jokių netesybų, susijusių su Trumpiausio (minimalaus) naudojimosi Paslaugomis laikotarpiu, nutraukti Sutartį, jei naujosios Sutarties sąlygos ar naujos (padidintos) Paslaugų ar Papildomų paslaugų kainos jam nepriimtinos. 9.4. Taisyklių 9.2.-9.3. p. numatyta teise Paslaugų gavėjas negali pasinaudoti, jeigu: 9.4.1. Paslaugų teikėjas mažina Paslaugų ar Papildomų paslaugų kainą; 9.4.2. nustato Paslaugų gavėjui papildomas teises; 9.4.3. panaikina tam tikras Paslaugų gavėjo pareigas; 9.4.4. tikslina dviprasmiškas ar neaiškias Sutarties nuostatas; 9.4.5. įtraukia Papildomų paslaugų, kurios nebuvo Sutarties objektas, nustato jų kainas bei teikimo tvarką, jeigu minėtų paslaugų Paslaugų gavėjas neprivalo pirkti; 9.4.6. keičia, tikslina Paslaugų teikėjo kontaktinius duomenis; 9.4.7. keičiamos Sutarties nuostatos įgyvendinant Lietuvos Respublikos imperatyvius teisės aktų reikalavimus. 9.5. Aktuali Paslaugų ar Papildomų paslaugų kaina, kuri nėra nurodyta Sutartyje, skelbiama klientų aptarnavimo telefonu ir/ar internete www.eteristv.lt. Apie šių paslaugų kainos keitimąsi Paslaugų gavėjai nėra individualiai informuojami, o kainos keitimas nelaikomas Sutarties keitimu (Taisyklių 9.2.- 9.3. p. netaikomi). 10. SUTARTIES NUTRAUKIMAS 10.1.Sutarties šalys turi galimybę bet kada abipusiu rašytiniu sutarimu nutraukti Sutartį. 10.2.Jeigu pagal tą pačią Sutartį teikiamos kelios Paslaugos, Sutartis gali būti šių Taisyklių nustatyta tvarka nutraukta tam tikrų konkrečių Paslaugų atžvilgiu. 10.3.Paslaugų gavėjas turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį įspėjęs ETERIS Raštu ne vėliau kaip prieš 30 (trisdešimt) dienų iki rašte nurodytos Sutarties nutraukimo dienos. 10.4.Sutarties nutraukimas Paslaugų gavėjo iniciatyva ne dėl ETERIS kaltės ar Paslaugų teikėjo iniciatyva dėl Paslaugų gavėjo kaltės neatleidžia Paslaugų gavėjo nuo pareigos atsiskaityti su ETERIS už jam suteiktas Paslaugas iki Sutarties nutraukimo, o jei nėra pasibaigęs Trumpiausias (minimalus) naudojimosi Paslaugomis laikotarpis – Paslaugų gavėjas turi sumokėti Paslaugos įdiegimo ir teikimo metu suteiktas nuolaidas, visus mokesčius, susijusius su faktiškai suteiktomis Paslaugomis, taip pat Paslaugos įdiegimo ar įrangos mokesčius (jei tokie nebuvo sumokėti) ir atlyginti kitas ETERIS išlaidas, kurias ETERIS, norėdama įvykdyti Sutartį, turėjo iki pranešimo apie Sutarties nutraukimą gavimo iš Paslaugų gavėjo dienos. Tuo atveju, jeigu ETERIS Paslaugų teikimui naudoja trečiųjų asmenų infrastruktūrą, Paslaugų gavėjas be kita ko papildomai turi sumokėti visus likusius iki Trumpiausio (minimalaus) naudojimosi Paslaugomis laikotarpio likusius abonentinius Paslaugų teikimo mokesčius bei grąžinti visas suteiktas nuolaidas Paslaugų įdiegimui ir / ar teikimui. Informacija apie tai, ar ETERIS Paslaugų teikimui naudoja trečiųjų asmenų infrastruktūrą, pažymima Sutartyje. 10.5.Ne dėl ETERIS kaltės Paslaugų gavėjui nutraukus Sutartį iki Paslaugų teikimo pradžios, Paslaugų gavėjas privalo sumokėti Paslaugų įdiegimo mokestį, jeigu toks mokestis Paslaugų užsakymo dieną buvo nustatytas, bei atlyginti kitus su tuo susijusius nuostolius. 10.6.Paslaugų gavėjas turi teisę Raštu įspėjęs Paslaugų teikėją ne vėliau kaip prieš 30 (trisdešimt) dienų iki rašte nurodytos Sutarties nutraukimo dienos nutraukti Sutartį, netaikant Taisyklių ir Sutarties nuostatų dėl Trumpiausio (minimalaus) naudojimosi Paslaugomis laikotarpio, jeigu: 10.6.1. Paslaugų gavėjas Raštu įspėjo (pateikė pretenziją) Paslaugų teikėją dėl jo netinkamo esminių Sutarties ir (ar) Taisyklių nuostatų vykdymo ir 10.6.2. Paslaugų teikėjas nenutraukia šių pažeidimų per 30 (trisdešimt) dienų nuo Paslaugų gavėjo raštiškos pretenzijos apie Sutarties ir (ar) Taisyklių pažeidimą gavimo arba neinicijuoja dėl pateiktoje pretenzijoje išdėstytų reikalavimų šalių tarpusavio derybų. 10.7.Neterminuota Sutartis gali būti nutraukta Paslaugų gavėjo iniciatyva iš anksto, ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) Darbo dienas, apie tai pranešus Paslaugų teikėjui. 10.8.Paslaugų teikėjas turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį, įspėjęs apie tai Paslaugų gavėją Raštu ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) Darbo dienas, jeigu: 10.8.1. Paslaugų gavėjas nedelsiant, bet ne ilgiau nei per 5 (penkias) dienas nuo atitinkamo reikalavimo pateikimo momento, nepašalina pažeidimo, kurio pagrindu jam buvo apribotas Paslaugų teikimas; 10.8.2. Sutarties galiojimo laikotarpiu Paslaugų gavėjas padaro pakartotinį Sutarties ar Taisyklių pažeidimą, lėmusį Paslaugų teikimo apribojimą; 10.8.3. Paslaugų gavėjo nurodymai, susiję su Paslaugų teikimu, prieštarauja teisės aktams, nusistovėjusioms profesinės veiklos taisyklėms, standartams, profesinės veiklos etikai ar Sutarties ir (arba) Taisyklių sąlygoms; 10.8.4. ETERIS gauna oficialią informaciją apie Paslaugų gavėjo (juridinio asmens) nemokumą, likvidavimą arba bankroto ar restruktūrizavimo bylos iškėlimą. 10.8.5. Paslaugų gavėjas kitaip iš esmės pažeidžia Taisykles ir (ar) Sutartį. 10.9.Paslaugų teikėjas, informavęs Paslaugų gavėją Raštu, turi teisę be jokių sankcijų nutraukti dalies ar visų Paslaugų teikimą, jei tokios Paslaugos ETERIS tinkle nebeteikiamos. 10.10. Paslaugų gavėjui nesutinkant su ETERIS vienašališku Sutarties ir (arba) Taisyklių pakeitimu, Paslaugų gavėjas turi teisę nutraukti Sutartį (įskaitant tuos atvejus, kai Trumpiausias (minimalus) naudojimosi Paslaugomis laikotarpis nėra pasibaigęs), įspėjęs ETERIS Raštu ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) dienų iki Sutarties ir (arba) Taisyklių pakeitimų įsigaliojimo. Šiuo pagrindu nutraukiant Sutartį dėl paslaugų, kurių atžvilgiu Trumpiausias (minimalus) naudojimosi Paslaugomis laikotarpis nėra pasibaigęs, Taisyklių ir Sutarties nuostatos dėl Trumpiausio (minimalaus) naudojimosi Paslaugomis laikotarpio – netaikomos. 10.11. Sutarties 10.10. p. nustatyta teise Paslaugų gavėjas negali pasinaudoti Taisyklių 9.4. ir 9,5 p. numatytais atvejais, kurie taip pat taikomi mutatis mutandis Taisyklių pakeitimo atveju. 11. PASLAUGŲ TEIKĖJO IR GAVĖJO ATSAKOMYBĖ BEI JOS RIBOS 11.1.ETERIS užtikrina Paslaugų įdiegimą ir kokybišką Paslaugų teikimą visame ETERIS tinkle iki Įvado, įskaitant ir ETERIS galinės įrangos kokybišką veikimą. Galinių įrenginių diegimo darbus atlieka ETERIS atstovas tik tuomet, jei Paslaugų gavėjas Galinių įrenginių komplektą įsigyja iš ETERIS. Kitais atvejais Paslaugų gavėjas pats pasirūpina Galinių įrenginių diegimu, jeigu Sutartis nenumato ko kita. 11.2.Laikotarpis nuo faktinio Paslaugų tiekimo sutrikimo iki Paslaugų gavėjo pranešimo apie Paslaugų sutrikimą nėra laikomas Paslaugų teikimo sutrikimu ir už tai Paslaugų teikėjui netaikoma jokia atsakomybė. Paslaugų gavėjo mokamas abonentinis Paslaugų teikimo mokestis ir minimalaus Ataskaitinio laikotarpio Paslaugų mokestis mažinimas proporcingai ta dalimi, kuria Paslaugų teikimo sutrikimo laikotarpis viršijo sulygtą Paslaugų pateikiamumą. 11.3.ETERIS, Paslaugų gavėjui pareikalavus, privalo sumokėti Paslaugų gavėjui 0,04 (keturių šimtųjų) proc. dydžio delspinigius už kiekvieną viršytą šiose Taisyklėse nustatytą Paslaugų teikimo trūkumų šalinimo termino dieną, skaičiuojant nuo Paslaugų gavėjo paskutinių dviejų kalendorinių mėnesių mokesčių už Paslaugas. 11.4.ETERIS neatsako už Paslaugų gavėjo Galinių įrenginių ir (arba) Galinės įrenginio linijos sutrikimus (gedimus) bei jų šalinimą. 11.5.ETERIS neatsako už atvejus, kai Paslaugų gavėjas negalėjo naudotis Paslaugomis ir (arba) Paslaugų gavėjui padarytą žalą, jeigu tai įvyko ne dėl ETERIS kaltės. 11.6.ETERIS neatsako už sutrikimus (gedimus), įvykusius kitų prieigos prie interneto paslaugų teikėjų tinkluose, bei jų šalinimą. 11.7.ETERIS, jeigu teisės aktai nenumato kitaip, niekaip nekontroliuoja Paslaugų pagrindu priimamų ir perduodamų duomenų turinio ir niekaip neatsako už jį, įskaitant žalą, atsiradusią Paslaugų gavėjui dėl atitinkamų duomenų gavimo ar persiuntimo. 11.8.Paslaugų gavėjas visiškai atsako už bet kokios informacijos, kurią jis teikia ir (arba) gauna, naudodamasis Paslaugomis, turinį, įskaitant Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių intelektinę nuosavybę, asmens duomenų apsaugą, reklamos paslaugų teikimą ir t. t., pažeidimus. 11.9.Naudodamasis Paslaugomis, Paslaugų gavėjas visiškai atsako už savo ir kitų asmenų, kurie naudojasi Paslaugų gavėjui teikiamomis Paslaugomis, veiksmus. 11.10. ETERIS imasi priemonių, kad užtikrintų savo tinklo ir juo teikiamų Paslaugų saugumą ir persiunčiamų duomenų saugumą, tačiau neatsako už bet kokių kompiuterių virusų siuntimą per ETERIS tinklą ir dėl šių virusų ar trečiųjų asmenų Paslaugų gavėjui padarytą žalą, taip pat už įsilaužimus į Paslaugų gavėjo ir (ar) trečiųjų asmenų tinklus, Paslaugų gavėjo Galinius įrenginius bei už įsilaužimus į Paslaugų gavėjo žinioje esančią ETERIS įrangą, taip pat masinių laiškų ir kitokios žalingos kompiuterių informacijos padarytą žalą Paslaugų gavėjui ir (ar) tretiesiems asmenims. 11.11. Paslaugų gavėjo valdoje statant, rekonstruojant, remontuojant ar griaunant pastatus ar kitus statinius, ETERIS Įvado arba ETERIS įrangos iškėlimo (rekonstrukcijos) darbus Paslaugų gavėjas atlieka savo arba darbų užsakovo lėšomis, pagal ETERIS išduotas technines sąlygas. Šiuo atveju, iškėlus ETERIS įrangą, ETERIS įgyja teisę nutraukti Paslaugų teikimo sutartį dėl Paslaugų gavėjo kaltės. 11.12. Paslaugų gavėjui laiku neatsiskaičius už Paslaugas, ETERIS be kita ko turi teisę pareikalauti sumokėti 0,04 procento dydžio delspinigius nuo visos laiku nesumokėtos sumos už kiekvieną uždelstą dieną. Bet kuriuo atveju uždelsimu sumokėti nelaikoma situacija ir jai netaikomos šiame punkte nustatytos taisyklės, kai Paslaugų gavėjas pagrįstai neapmoka sąskaitos dėl tarp šalių kilusio ginčo (jo piniginės sumos ribose), inicijuoto Taisyklių ar Sutarties nustatyta tvarka, dėl pateiktų apmokėjimui sąskaitų pagrįstumo. 11.13. Paslaugų teikėjas neatsako už žalą, kurią Paslaugų gavėjas tiesiogiai ar netiesiogiai patiria dėl informacijos, perduodamos naudojantis Paslaugomis. 11.14. Paslaugų teikėjas neatsako už bet kokį apribojimą, kurį Paslaugų gavėjo atžvilgiu taiko tretieji asmenys. 11.15. Sutarties šalys atleidžiamos nuo atsakomybės už įsipareigojimų pagal sudarytas Sutartis nevykdymą ar netinkamą vykdymą dėl neįveikiamų aplinkybių (force majeure) Lietuvos Respublikos teisės norminių aktų nustatyta tvarka. 11.16. Jeigu dėl Paslaugų gavėjo veiksmų Paslaugos teikėjas patiria žalą, Paslaugų gavėjas ją privalo atlyginti, jei atskiruose šių Taisyklių ar Sutarties punktuose nenustatyta kitaip. 11.17. Paslaugų teikėjas privalo atlyginti Paslaugų gavėjui tik dėl Paslaugų teikėjo neteisėtų veiksmų padarytą žalą. Paslaugos teikėjas neatsako už bet kokią žalą, atsiradusią dėl trečiųjų asmenų veiksmų ar neveikimo. 11.18. Jeigu šiose Taisyklėse ar Sutartyje aiškiai nėra nustatyta kitaip, nė viena iš Sutarties šalių neatsako už netiesioginių nuostolių atlyginimą kitai Sutarties šaliai, pvz., už nesudarytus ar neįvykdytus sandorius su trečiosiomis šalimis, trečiųjų šalių paskirtas baudas ir panašiai. 12. GINČŲ SPRENDIMAS 12.1.Visais atvejais, kai Paslaugų gavėjas ginčija pateiktas sąskaitas ir (ar) turi pretenzijų dėl suteiktų Paslaugų sutrikimų, Paslaugų gavėjas apie tai turi informuoti Raštu pateikiant pagrįstą pretenziją ETERIS: 12.1.1. pretenzijos dėl sąskaitų turi būti pateiktos ne vėliau, negu baigiasi terminas apmokėti atitinkamą sąskaitą, jeigu teisės aktai imperatyviai nenurodo kitaip. Jeigu pretenzija pateikiama pasibaigus šiame punkte nurodytam terminui, Paslaugų gavėjas privalo apmokėti atitinkamą sąskaitą; 12.1.2. jeigu pretenzija yra patenkinama, Paslaugų gavėjo permokėta suma užskaitoma kaip išankstinis mokėjimas už teikiamas Paslaugas; 12.1.3. ETERIS apsvarsto pretenziją ir priima sprendimą ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) dienų, jeigu teisės aktai nenustato kitokio imperatyvaus termino. ETERIS iki priimant sprendimą, turi teisę pakviesti Paslaugų gavėją deryboms. 12.2.Vartotojo ir ETERIS ginčų sprendimas: 12.2.1. Vartotojas, manantis, kad ETERIS pažeidė jo teises ar teisėtus interesus, susijusius su vartojimo Sutartimi, pirmiausia privalo raštu kreiptis į ETERIS ir nurodyti savo reikalavimus, išskyrus atvejus, kai vartotojas tiesiogiai kreipiasi į teismą. Vartotojas privalo kreiptis į ETERIS ne vėliau kaip per 3 (tris) mėnesius nuo tos dienos, kurią vartotojas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą. 12.2.2. ETERIS neatlygintinai išnagrinėja vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su Vartotojo reikalavimais, ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo Vartotojo kreipimosi gavimo dienos, jeigu Lietuvos Respublikos ar Europos Sąjungos teisės aktai nenustato kitaip, pateikia vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Šių dokumentų kopijos pridedamos prie ETERIS atsakymo vartotojui. 12.2.3. Kai ETERIS netenkina vartotojo reikalavimų arba juos tenkina iš dalies, ETERIS atsakyme pateikia informaciją apie vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektą, kompetentingą spręsti vartojimo ginčą. 12.2.4. Vartojimo ginčus dėl Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo reglamentuojamų santykių ne teismo tvarka nagrinėja Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (adresas Algirdo g. 27A, Vilnius, interneto puslapis www.rrt.lt). 12.3.Visi kiti Paslaugų teikėjo ir Paslaugų gavėjo reikalavimai ir iš jų kylantys tarpusavio ginčai dėl Taisyklių ir (ar) Sutarties, sprendžiami šalių tarpusavio derybų keliu, o nepasiekus susitarimo – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. 13. GARANTINĖS SĄLYGOS, KAI PASLAUGOS TEIKIAMOS GALINIAIS ĮRENGINIAIS, ĮSIGYTAIS IŠ ETERIS 13.1.ETERIS įsipareigoja parduoti Paslaugų gavėjui tik visapusiškai sukomplektuotus, Paslaugoms teikti skirtus Galinius įrenginius. 13.2.Paslaugoms teikti skirtų Galinių įrenginių praradimo ar sugedimo rizika ir visiška atsakomybė už jų saugumą pereina Paslaugų gavėjui nuo jų perdavimo momento. 13.3.Garantija parduotiems Galiniams įrenginiams taikoma tik tuo atveju, jei Paslaugų gavėjas naudoja juos pagal tiesioginę paskirtį, laikydamasis Paslaugų gavėjo ir įrenginių gamintojo instrukcijoje (vadove ar pan.) numatytų sąlygų. 13.4.ETERIS neatsako už Galinių įrenginių gedimus, jeigu jie buvo jungiami prie elektroninių ryšių tinklų, neatitinkančių įrenginių naudojimo techninių parametrų ir (ar) Paslaugų gavėjo ar įrenginių gamintojo instrukcijoje (vadove ar pan.) numatytų sąlygų. 13.5.Reikalavimai dėl Galinių įrenginių trūkumų gali būti pareikšti, jeigu trūkumai buvo nustatyti jų garantinės priežiūros laikotarpiu. 13.6.Garantinės priežiūros laikotarpiu ne dėl Paslaugų gavėjo ar dėl trečiųjų asmenų veiksmų ar neveikimo atsiradę įrenginių trūkumai šalinami, o sugedę įrenginiai keičiami nemokamai. Nesant galimybės pakeisti įrenginius to paties gamintojo bei to paties modelio įrenginiais, ETERIS turi teisę pakeisti sugedusius įrenginius kitais lygiaverčiais techninių parametrų atžvilgiu įrenginiais. Pakeistiems įrenginiams naujas garantinės priežiūros laikotarpis nenustatomas. 13.7.Garantinė priežiūra neatliekama, jei nustatoma bent viena iš šių aplinkybių: 13.7.1. įrenginiai buvo naudojami ne pagal tiesioginę paskirtį; 13.7.2. įrenginiai naudoti nesilaikant jų instrukcijos sąlygų, neužtikrinant nustatytų reikalavimų aplinkos temperatūrai ir oro drėgnumui, yra mechaniškai ar kitaip pažeisti; 13.7.3. įrenginių gedimai atsirado dėl vandens, elektros tinklo įtampos šuolių, gaisro, žaibo išlydžių ar kitų stichinių nelaimių; 13.7.4. įrenginiai buvo taisomi ne ETERIS ar įgalioto atstovo, pažeisti garantiniai lipdukai (plombos); 13.7.5. pasibaigęs garantinės priežiūros terminas; 13.7.6. Paslaugų gavėjas nepateikia dokumentų, patvirtinančių įrenginių įsigijimą; 13.7.7. kitais Paslaugų gavėjo ar įrenginių gamintojo instrukcijoje (vadove ar pan.) nurodytais atvejais; 13.7.8. kitais teisės aktų nustatytais atvejais. 13.8.ETERIS konkretiems Galiniams įrenginiams gali nustatyti kitokias garantines sąlygas nei nurodytos šiose Taisyklėse. 14. NUOSAVYBĖS TEISIŲ APSAUGA 14.1.Visos nuosavybės teisės, įskaitant intelektines, susijusios su ETERIS galine įranga, programomis bei bet kokia su jomis susijusi techninė dokumentacija, kuri ETERIS pateikiama Paslaugų gavėjui Paslaugų įdiegimo metu, lieka ETERIS arba jos licenciarų nuosavybė. 14.2.Paslaugoms teikti reikalinga Paslaugų gavėjui perduota ETERIS galinė įranga, programos bei bet kokie su ja susiję techniniai dokumentai gali būti Paslaugų gavėjo naudojami tik tiek, kiek tai susiję su naudojimusi užsakytomis Paslaugomis ir be ETERIS raštiško sutikimo negali būti perduoti tretiesiems asmenims, kopijuojami, keičiami ar naudojami kitiems tikslams nei ETERIS Paslaugų gavimui. 15. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI 15.1.ETERIS įsipareigoja: 15.1.1. teikti Paslaugas iki ETERIS priklausančio tinklo galinio taško; 15.1.2. teikti Paslaugas visą parą, atsižvelgiant šiose Taisyklėse ir (ar) Sutartyje nustatytą Paslaugų pateikiamumą; 15.1.3. užtikrinti teikiamų Paslaugų kokybę, atitinkančią ETERIS nustatytus Paslaugos kokybės parametrus ir Lietuvos Respublikos teisės norminių aktų reikalavimus; 15.1.4. nemokamai šalinti gedimus ETERIS tinkle Taisyklėse ir (ar) Sutartyje nustatyta tvarka; 15.1.5. informuoti Paslaugų gavėją Raštu arba elektroniniu paštu apie planuojamus ETERIS tinklo atnaujinimo arba profilaktikos darbus, dėl kurių galimi Paslaugų teikimo sutrikimai; 15.1.6. tais atvejais, kai buvo apribotas Paslaugų teikimas ir buvo pašalintos to apribojimo priežastys bei gauta informacija apie minėtų priežasčių pašalinimą, per 1 (vieną) Darbo dieną atnaujinti apribotų Paslaugų teikimą; 15.1.7. teikiant Paslaugas, laikytis Sutarties, šių Taisyklių, Paslaugų užsakymuose nustatytų reikalavimų bei Lietuvos Respublikos bei Europos Sąjungos teisės norminių aktų, reglamentuojančių Paslaugų teikimo veiklą, reikalavimų. 15.2.Paslaugų gavėjas įsipareigoja: 15.2.1. atsiskaityti su ETERIS už Paslaugas pagal pateiktas sąskaitas, Sutartyje ir šiose Taisyklėse nustatyta tvarka; 15.2.2. be ETERIS sutikimo neperleisti Paslaugų ir (arba) su jomis susijusios ETERIS įrangos tretiesiems asmenims; 15.2.3. ETERIS galinę įrangą naudoti tik Paslaugų gavimui; 15.2.4. naudotis Paslaugomis ne trumpiau nei Trumpiausią (minimalų) naudojimosi Paslaugomis laikotarpį, jeigu toks buvo nustatytas; 15.2.5. naudojantis Paslaugomis, laikytis nustatytų saugumo reikalavimų, nepažeisti trečiųjų asmenų teisių bei teisėtų interesų, geros moralės bei viešosios tvarkos principų, vykdyti ETERIS teisėtus reikalavimus, būtinus tinkamam Paslaugų teikimui užtikrinti; 15.2.6. saugoti Paslaugų gavėjo valdoje esančią ETERIS įrangą, savo sąskaita aprūpinti ją elektros energija, apsaugą nuo radiacinio ir elektromagnetinio spinduliavimo, taip pat užtikrinti, kad ji nebūtų sugadinta, pažeista, sunaikinta ar prarasta dėl Paslaugų gavėjo ar Paslaugų įdiegimo vietoje esančių trečiųjų asmenų veiksmų ar neveikimo, o pasibaigus Sutarčiai ją grąžinti Paslaugos teikėjui; 15.2.7. Paslaugų gavėjui (ar tretiesiems asmenims) visiškai (nepataisomai) sugadinus, sunaikinus ar praradus ETERIS įrangą, atlyginti tos įrangos vertę arba, ETERIS reikalavimu, atlyginti visas ETERIS faktines išlaidas, susijusias su tos įrangos remontu; 15.2.8. apie savo duomenų, nurodytų Sutartyje, pasikeitimą informuoti ETERIS Raštu ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) dienų nuo pakeitimų atsiradimo dienos; 15.2.9. laikytis Sutarties, šių Taisyklių, Paslaugų užsakymuose nustatytų reikalavimų bei Lietuvos Respublikos teisės norminių aktų, reglamentuojančių elektroninių ryšių sritį bei tinklų apsaugą, reikalavimų; 15.2.10. saugoti ir tretiesiems asmenims neperduoti jam suteikto slaptažodžio (jei toks buvo suteiktas) skirto Paslaugų užsakymui ir naudojimuisi. 15.3. Šalys įsipareigoja laikyti Sutartį, jos priedus, su Sutarties sudarymu ir vykdymu susijusį šalių susirašinėjimą bei kitą informacija, kurią šalys sužinojo vykdydamos Sutartį, laikyti konfidencialia informacija. Šią konfidencialią informaciją be kitos šalies raštiško sutikimo draudžiama atskleisti kitiems asmenims bei naudoti ją kitais, nei Sutarties vykdymo, tikslais, išskyrus teisės aktų numatytus atvejus. 16. ŠALIŲ TEISĖS 16.1.ETERIS turi teisę: 16.1.1. į sąskaitą už Paslaugas įtraukti kitus Paslaugų gavėjo mokėjimus už paslaugas, darbus ar prekes, kuriuos Paslaugų gavėjui teikiamos pagal bet kokius kitus susitarimus tarp ETERIS ir Paslaugų gavėjo; 16.1.2. pareikalauti iš Paslaugų gavėjo išankstinio mokesčio už Paslaugas, jei Paslaugų gavėjas yra įsiskolinęs ETERIS už suteiktas Paslaugas; 16.1.3. apriboti Paslaugų teikimą Taisyklėse ir (ar) Sutartyje nustatytais atvejais ir tvarka; 16.1.4. nustatyti Trumpiausią (minimalų) naudojimosi Paslaugomis laikotarpį; 16.1.5. panaudoti ETERIS galinę įrangą teikti paslaugas kitiems ETERIS klientams, jei tai nesumažina Paslaugos kokybės parametrų; 16.1.6. tvarkyti Paslaugų gavėjo duomenis bei su Paslaugų teikimu susijusius duomenis Paslaugų bei atsiskaitymų už suteiktas Paslaugas apskaitos, asmens mokumo vertinimo bei įsiskolinimo valdymo tikslais, taip pat teikti teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis šiuo duomenis tretiesiems asmenims; 16.1.7. Paslaugų gavėjui nevykdant mokėjimo įsipareigojimų, ETERIS turi teisę perduoti informaciją apie Paslaugų gavėją ir informaciją, susijusią su debitoriniu įsiskolinimu, teisėtą interesą turintiems tretiesiems asmenims, kad šie galėtų įvertinti asmens mokumą ir valdyti įsiskolinimą, duomenų valdytojams, tvarkantiems jungtines skolininkų duomenų rinkmenas mokumo vertinimo bei įsiskolinimo valdymo tikslu, skolų išieškojimo įmonėms skolų išieškojimo tikslais, kiek tai neprieštarauja galiojantiems teisės aktams; 16.1.8. nukrypti nuo Taisyklių ar Sutarties sąlygų, jeigu pagal konkrečias aplinkybes tai būtina dėl Paslaugų gavėjo interesų ar užsakymui įvykdyti ir jeigu Paslaugos teikėjas negalėjo iš anksto Paslaugų gavėjo atsiklausti. Šiuo atveju Paslaugos teikėjas privalo pranešti Paslaugų gavėjui apie nukrypimus, kai tik tampa įmanoma pranešti. 16.2.Paslaugų gavėjas turi teisę: 16.2.1. iš anksto sumokėti už Paslaugas; 16.2.2. nemokėti tos abonentinio mokesčio dalies už pirmąjį dalies Paslaugų teikimo mėnesį arba vienašališkai atsisakyti tos dalies Paslaugų, Raštu apie tai pranešdamas ETERIS iki tos dalies Paslaugų teikimo pradžios (tuo atveju, jeigu sutariama dėl konkrečios, o ne preliminarios Paslaugų (dalies) teikimo pradžios), jei dėl ETERIS kaltės iki Sutartyje nurodyto termino ETERIS nepradeda teikti atitinkama dalis Paslaugų; 16.2.3. pareikšti pretenzijas dėl, jo manymu, ginčytino, pateiktoje sąskaitoje nurodyto, mokesčio už Paslaugas; 16.2.4. Sutartyje ir Taisyklėse nustatyta tvarka gauti kompensaciją už Paslaugos teikimo sutrikimus, kilusius dėl ETERIS kaltės; 16.2.5. Vartotojas turi teisę laikinai (iki 6 mėnesių) atsisakyti ETERIS teikiamų Paslaugų iš anksto apie tai pranešęs ETERIS. 16.3.Paslaugų teikėjas ir gavėjas turi kitas šiose Taisyklėse, Sutartyje ar teisės aktuose numatytas teises. 17. KITOS NUOSTATOS 17.1.Priklausomai nuo Paslaugų teikimo technologijos, Paslaugų užsakymuose gali būti nustatytos kitokios nei Taisyklėse apibrėžtos Paslaugų teikimo sąlygos. Tokiu atveju, taikomos Paslaugų užsakyme nurodytos sąlygos. Apie minėtas sąlygas Paslaugų gavėjas informuojamas prieš sudarant Sutartį. 17.2.Paslaugų gavėjas gali gauti naujausią informaciją apie visas taikomas Paslaugų ir Paslaugų priežiūros paslaugų kainas: 17.2.1. ETERIS klientų aptarnavimo telefonu Nr. 831960506; 17.2.2. ETERIS interneto svetainėje adresu www.eteristv.lt. 17.3.ETERIS informuoja, jog pokalbiai ETERIS klientų aptarnavimo telefonu bei pokalbiai kitais telefonais, kuriais Paslaugų gavėjai praneša apie Paslaugų teikimo sutrikimus gali būti fiksuojami ir saugomi ne daugiau nei tai leidžia teisės aktai ETERIS Paslaugų kokybės užtikrinimo ir operatyvaus Paslaugų sutrikimų šalinimo tikslais. Užfiksuoti pokalbiai nebus perduodami jokioms trečiosioms šalims, išskyrus teisės aktuose numatytas išimtis. 17.4.ETERIS klientų aptarnavimo skyrius: 17.4.1. informuoja apie ETERIS teikiamas paslaugas bei apie jų naudojimąsi; 17.4.2. teikia informaciją apie paslaugos planus ir įkainius; 17.4.3. konsultuoja, kaip tapti ETERIS Paslaugų gavėju; 17.4.4. konsultuoja Paslaugų gavėjus sąskaitų apmokėjimo klausimais; 17.4.5. registruoja Paslaugų gavėjų pranešimus. 17.5.ETERIS turi teisę tvirtinti Paslaugų naudojimo instrukcijas, Paslaugų gavėjo gidus ar kitokius informacinius dokumentus, susijusius su Paslaugų naudojimosi tvarka ir jų suteikiamomis papildomomis galimybėmis, kurie nėra Sutarties objektas ir gali būti ETERIS vienašališkai keičiami ar pildomi. 18. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS 18.1.Taisyklės įsigalioja nuo jų patvirtinimo dienos. 18.2.Taisyklių nuostatos, susijusios su Paslaugomis, mutatis mutandis taikomos duomenų perdavimo (VPN, L2 ir pan.) paslaugoms, taip pat Papildomų paslaugų teikimo atžvilgiu, jeigu ko kitą nenumato Taisyklės ir (ar) Sutartis ir jei toks nuostatų taikymas neprieštarauja paslaugų prigimčiai ir niekaip nepriboja nuostatų, susijusių su Paslaugų teikimu, įgyvendinimo. 18.3.Taisyklės laikomos kiekvienos Sutarties priedu ir su jomis supažindinamas kiekvienas Paslaugų gavėjas. 18.4.Jei kuri nors iš šių Taisyklių nuostatų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka būtų pripažinta negaliojančia ar netaikytina, kitos šių Taisyklių nuostatos toliau galios ir bus taikomos. 18.5.Kai Sutartis sudaroma su perkančiąja organizacija vykdant viešųjų pirkimų procedūrą, atskiros Taisyklių nuostatos negali prieštarauti viešojo pirkimo sąlygoms. Tuo atveju, jeigu Taisyklių atskiros nuostatos prieštarauja viešojo pirkimo sąlygoms, taikomos viešojo pirkimo sąlygos. 18.6.ETERIS turi teisę vienašališkai keisti šias Taisykles. Jeigu kitaip nenurodyta Taisyklių pakeitimuose, Taisyklių pakeitimai taikomi tik būsimiems Paslaugų gavėjams, jeigu tai neprieštarauja teisės aktų reikalavimams. 18.7.Jei Sutartis nustato kitokias Paslaugų teikimo sąlygas nei nustatytos šiose Taisyklėse, taikomos atitinkamos Sutarties nuostatos, jeigu tai neprieštarauja teisės aktų reikalavimams. 18.8.Taisyklės skelbiamos Paslaugos teikėjo interneto svetainėje, adresu https://eteristv.lt/kontaktai/pranesimai-ir-sutartys/, klientų aptarnavimo centruose ar kitais būdais. 18.9.Taisyklės patvirtintos ETERIS įgalioto atstovo ir pateiktos Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybai.